Fit blijven

Fit blijven

Snelle tips voor hoe u zich fitter kunt voelen

Lichaamsbeweging vormt een belangrijk onderdeel van een gezonde levensstijl. Het is ook een goede manier om nieuwe vrienden te maken, slank te blijven, uw hart en vaten gezond te houden en uw energieniveau en mentale alertheid te bevorderen. Of u nu jong of oud bent en of u nu wel of niet eerder naar een sportschool bent geweest, het is nooit te laat om te beginnen. Maak lichaamsbeweging tot een vast onderdeel van uw leven. Vergeet echter niet om uw arts te raadplegen voordat u met een nieuwe vorm van lichaamsbeweging begint.

Tips voor hoe u fit kunt blijven

  • Streef ernaar om drie keer per week 30 minuten te bewegen. Kies voor milde tot middelmatige activiteiten, zoals zwemmen, wandelen of fietsen. Als dat goed gaat, kunt u het uitbreiden naar 45-60 minuten per keer.
  • U raakt uw motivatie snel kwijt als u na een periode van niets doen weer gaat bewegen. Zoek een activiteit waar u plezier in hebt, zodat u enthousiast blijft. Het is ook een goed idee om iemand te zoeken met wie u samen gaat sporten.
  • Als de sportschool niets voor u is, probeer dan een sportclub of een cursus bij u in de buurt, of gebruik thuis een aerobics-dvd.
  • U kunt lichaamsbeweging heel eenvoudig inpassen in uw dagelijkse leefpatroon. Zo kunt u naar de winkel lopen in plaats van met de auto te gaan. U kunt ook de trappen in uw huis gebruiken om te bewegen. Zelfs tuinieren is een goede manier om calorieën te verbranden.
  • Stel een doel voor uzelf, zoals deelname aan een sponsorloop of een georganiseerde wandeltocht. Veel goede doelen organiseren activiteiten voor mensen van alle niveaus en leeftijden.